سنگ آهن
 فولاد ایران: هفته گذشته در بازار واردات سنگ آهن چین قیمت به دلیل تعطیلات چین در ثبات بود و  129.5 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. با توجه به آن که سرمای زمستان رو به پایان است انتظار می رود فعالیت بازار سنگ آهن وارداتی در چین پس از تعطیلات به تدریج بهبود یابد و فعالان بازار منتظر بهبود جو بازارند.

قراضه
 فولاد ایران: در هفته ای که گذشت در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت قراضه سنگین 20-80 از 419.25 دلار هفته قبل به 417 دلار هر تن سی اف آر کاهش یافت. با توجه به وضعیت بازار صادرات فولاد ترکیه و رکود تقاضا، بازار قراضه وارداتی نیز تحت فشار است.
قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن یک دلار ارزان تر شده 346 دلار هر تن فوب شنیده شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز در 400 دلار هر تن سی اف آر بدون تغییر ماند.

بیلت
 فولاد ایران: هفته گذشته بیلت صادراتی فوب دریای سیاه 2.54 دلار افت داشته 512.5 دلار هر تن فوب شنیده شد. بازار چین در تعطیلات بود و بیلت وارداتی 445 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.
در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت در  539 دلار هر تن سی اف آر ثابت بود. در ترکیه بیلت وارداتی 5 دلار ارزان تر شده 540  دلار هر تن سی اف آر  ثبت شد.  
بیلت در بازار ایران



بیلت

فولاد ایران: افزایش عرضه شمش باعث کاهش قیمت آن شد.

مقاطع
فولاد ایران: قیمت میلگرد صادراتی چین هفته گذشته در 566 دلار هر تن فوب ثبات داشت چرا که بازار آن در تعطیلات سال نو چینی است. قیمت میلگرد صادراتی ترکیه نیز در 610 دلار هر تن فوب باقی ماند.
 در جنوب شرق آسیا میلگرد وارداتی 568 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که بدون تغییر باقی ماند.
 در بازار داخلی امریکا میلگرد 870 دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد که نسبت به هفته قبل تغییری نداشت و در بازار داخلی اروپا میلگرد در 632.5 یورو  هر تن درب کارخانه  ثبات داشت.
مقاطع در بازار ایران


میلگرد
فولاد ایران: با افزایش ارز در پایان هفته قیمت میلگرد بالا رفت.

تیرآهن

فولاد ایران: روند نزولی قیمت تیرآهن با بالا رفتن ارز در آخر هفته متوقف شد.

ورق
 فولاد ایران : هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه 5 دلار افت داشته 580 دلار هر تن فوب شنیده شد. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین در حدود 572 دلار هر تن فوب ثبات داشت. در جنوب شرق آسیا میانگین قیمت ورق گرم در 576 دلار هر تن سی اف آر  در ثبات شنیده شد.
 در بازار داخلی اروپا نیز ورق گرم 15 یورو افت داشته 730 یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی امریکا هم ورق گرم  در 900 دلار هر شورت تن درب کارخانه مشابه هفته قبل باقی ماند.
ورق در بازار ایران


گرم
فولاد ایران: قیمت ورق دو میلیمتر رول نیز در مبارکه روز دوشنبه 390000 ریال بود که تا روز چهارشنبه به 389000 ریال رسید. مدیریت عرضه از طرف مبارکه و تغییر نرخ ارز میانگین قیمت را کمی بالا برد.

اکسین
فولاد ایران: سکوت تقاضا بازار ورق اکسین را ثابت نگه داشت.

سرد
فولاد ایران: تقاضای ضعیف باعث تنزل قیمت ورق روغنی شد.

گالوانیزه

فولاد ایران: تقاضای ضعیف بازار این کالا را آرام نگه داشت.

تحلیل هفته
بازار جهانی
فولاد ایران: بازار چین تعطیل است و طبعاً خاوردور هم ساکت، بنابراین تقاضای محصولات معدنی و فولادی متوقف است. نفت در حال درجا زدن است. قیمت ضایعات و شمش هم به علت تعطیلات چین کم رمق است، بنابراین باید منتظر باز شدن بازار چین بود که معمولاً باعث تحرک در تقاضای فولاد و محصولات معدنی می شود،

بازار داخلی
فولاد ایران: بازار چین تعطیل است، این مساله روی انتقال ارز تاثیر می گذارد و قیمت آن را بالا می برد. ولی تقاضای نفت هم پایین می آید و این مساله روند عرضه ارز در ماه آینده را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالی که تقاضای ارز در پایان سال افزایش می یابد، این مساله روی قیمت های هفته آینده تاثیر می گذارد. عامل اصلی عرضه وصل شدن گاز کارخانه های اسفنجی است این مساله با توجه به محدودیت زمانی تا پایان سال باعث کاهش قیمت اسفنجی خواهد شد، شمش هنوز با تقاضای زیاد روبروست چون اکثر تولید کنندگان میلگرد از تولید عقب هستند، ولی در بازار مقاطع همه در تلاش برای دریافت کالا هستند. بازار تا ۱۵ اسفند زمان برای جابجایی دارد و به علت ایام رمضان عملاً تا اواخر فروردین سال آینده بازار خبری نیست در حالی که روند عرضه در بورس ادامه خواهد داشت.‌
بازار ورق ضخامت سه تا ۸ میلیمتر در اختیار مبارکه است و قیمت بازار ایران حدوداً 30 درصد بیش از قیمت محصول خارجی است، مبارکه با مدیریت عرضه این قیمت را به مصرف کننده تحمیل می کند، ورق های ضخامت ۱۰ میلیمتر به بالا با رقابت شدید تولید کننده های مختلف روبروست به همین دلیل نوسان بازار آن محدود است. افزایش یا کاهش قیمت اسلب بیشترین تاثیر را روی قیمت این کالاها می گذارد. هفته آینده شمش و اسلب تعیین کننده بازار خواهد بود.

پایگاه خبری فولاد ایران
بازار جهان: مونا تابان
بازار ایران: محمد چیت ساز