پایگاه خبری فولاد ایران- فعالیت کارخانه ها در چندین اقتصاد آسیایی در ماه مارس ضعیف شد، اما بر اساس نظرسنجی ها و داده های جدید، نشانه های روشن تری در چین و کره جنوبی مشاهده شد.
به گزارش فولاد ایران، بررسی رسمی شاخص مدیران خرید که در 31 مارس برای چین منتشر شد، نشان داد که فعالیت کارخانه برای اولین بار در شش ماه گذشته افزایش یافته است، در حالی که داده های جداگانه نشان می دهد که صادرات کره جنوبی در ماه مارس نسبت به سال قبل 3.1 درصد افزایش یافته است.
با این حال، فعالیت‌های تولیدی در بیشتر آسیا، از جمله کره جنوبی، جایی که تقاضای داخلی ضعیف فروش خارج از کشور را جبران می‌کرد، ضعیف بود، همچنین در ژاپن، مالزی و ویتنام.
به گزارش رویترز، تورم در منطقه یورو در ماه مارس کاهش یافت، خبری که می‌تواند بانک مرکزی اروپا را وادار به کاهش نرخ بهره کند.
علیرغم اینکه انتظار می رفت تورم از فوریه تا مارس ثابت بماند، رشد قیمت مصرف کننده در ماه گذشته به 2.4 درصد کاهش یافت، در حالی که در فوریه 2.6 درصد بود. تورم اصلی از 3.1 درصد به 2.9 درصد کاهش یافت. تورم خدمات چندین ماه است که روی 4.0 درصد ثابت مانده است، که نشان می دهد رشد سریع دستمزدها قیمت ها را در این بخش تحت فشار نگه می دارد.
در حالی که بیش از یک سال است که تورم در منطقه یورو به طور پیوسته در حال کاهش بوده است، از پاییز گذشته با نرخی سریعتر از آنچه بسیاری انتظار داشتند کاهش یافته است.
سفارشات جدید برای کالاهای تولیدی ایالات متحده در فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافت و پس از کاهش 3.8 درصدی در ژانویه، 1.4 درصد افزایش یافت. این در حالی است که قیمت های ایالات متحده در ماه فوریه، در میان افزایش هزینه های مصرف کننده و کاهش هزینه خدمات خارج از مسکن و انرژی، تعدیل شد.
طبق یک نظرسنجی، قیمت مسکن جدید در چین در ماه مارس با سریع‌ترین نرخ در دو سال و نیم گذشته افزایش یافت و 0.27 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.
بر اساس گزارش کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا، قیمت فروشگاه های بریتانیا در ماه مارس با کمترین سرعت در بیش از دو سال گذشته رشد کرد. تورم قیمت مغازه ها از 2.5 درصد در فوریه به 1.3 درصد کاهش یافت.
تولید اقتصادی ژاپن در سه ماهه پایانی سال گذشته به ظرفیت کامل بهبود یافت. شکاف تولید 0.02 درصد بود، اولین قرائت مثبت در 15 فصل.
به گزارش بلومبرگ، تورم مصرف کننده ترکیه در ماه مارس به 68.5 درصد افزایش یافت و آن را به پنجمین ماه متوالی افزایش داد.
سفارشات صنعتی در آلمان در ماه فوریه افزایش یافت، اما کمتر از حد انتظار - 0.2 درصد به جای 0.8 درصد که یک نظرسنجی رویترز از تحلیلگران پیش بینی کرده بود.
تورم سالانه در فیلیپین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.7 درصد افزایش یافت و برنج با بالاترین سرعت خود در 15 سال گذشته افزایش یافت.
کسری تجاری ایالات متحده در ماه فوریه علیرغم افزایش صادرات به بالاترین حد خود، افزایش یافت. این افزایش با افزایش واردات جبران شد.


منبع: مجمع جهانی اقتصاد