به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام و المسلمین "سید جواد حسینی کیا" امروز (شنبه) در مراسم عقد قرارداد احداث واحد احیا مستقیم فولاد اقلید به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال اظهارداشت: امروز نقدینگی سرگردان در جامعه به بیش از پنج هزار هزار میلیارد تومان رسیده و یکی از جاهایی که می‌تواند به تولید و اشتغال منجر شود نقش فولاد است و در حقیقت آینده از آن این صنعت است.

 

وی گفت: سالیانه حدود ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود که بین ۱۴ تا ۱۹ میلیون تن آن در کشور مصرف و بقیه صادر می شود.

 حسینی کیا با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ ادامه داد: سهم فولاد ایران از گردش مالی بالای ۶۰۰ میلیارد دلاری فولاد در جهان اندک و ناچیز است، امروز متوسط استخراج معادن کشور در عمق ۵۰۰ متری است و باید برای انجام اکتشافات عمقی و رفتن به عنوان حداقل یک‌هزار متری برنامه ریزی کنیم؛ زیرا معادن ما در حال تحلیل است و در غیر این صورت ناگزیر از واردات می‌شویم.

وی با اشاره به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه و اشتغال زایی مستقیم ۵۰۰ نفری، خاطرنشان کرد: این مهم نشان می دهد کار بسیار بزرگی در منطقه اقلید در حال اجرا است.