پایگاه خبری فولاد ایران- به گزارش رویترز و به نقل از داده های شرکت ردیابی کشتی  کپلر، صادرکنندگان زغال سنگ حرارتی ایالات متحده در سال 2023 بیش از 5 میلیارد دلار فروش خارج از کشور ثبت کردند و بیش از 32.5 میلیون تن از سوخت با قدرت آلایندگی بالا را صادر کردند. این درآمدهای صادراتی زغال سنگ دومین بالاترین درآمد از سال 2017 بوده است. این در حالی است که استفاده از زغال سنگ در ایالات متحده برای تولید برق به کمترین میزان در این قرن رسیده.
رویترز به روندهای متفاوت بین کاهش مصرف زغال سنگ داخلی در نیروگاه ها و افزایش صادرات زغال سنگ اشاره می کند. این خبرگزاری این را "دوگانگی، با توجه به جاه طلبی های کشور برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در انتقال انرژی و تلاش های کاهش آلودگی" نامیدند.
به گزارش فولاد ایران، در سال 2023، هند با 11.8 میلیون تن واردات، بزرگترین مقصد برای محموله های زغال سنگ ایالات متحده بود که 36.3 درصد از کل صادرات حرارتی ایالات متحده را تشکیل می داد. داده های Kpler نشان داد که حجم تولید نسبت به سال 2022، 130 درصد افزایش یافته است و این کشور جنوب آسیا پس از چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده زغال سنگ در جهان است.
رویترز می‌گوید: «انتظار می‌رود هند به عنوان یک خریدار مشتاق زغال سنگ بین‌المللی باقی بماند، زیرا ذخایر داخلی این کشور رو به اتمام است و شرکت‌های برق برای حدود ۷۵ درصد از برق هند به زغال سنگ متکی هستند.»
دیگر مقاصد اصلی صادرات زغال سنگ ایالات متحده در سال گذشته شامل هلند (13.4٪ از کل)، مصر (8.5٪)، مراکش (6.7٪) و ژاپن (6.0٪) است.


منبع: Oilprice